[O1] Silnik ciężko odpala na zimno

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Krzesimir
    Drive
    • 2018
    • 51
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    [O1] Silnik ciężko odpala na zimno

    gratki wozidełka, patrząc na wnętrze to podłokietnik chyba jako pierwszy wleci :P
  • Krzesimir
    Classic
    • 2014
    • 4

    #2
    [O1] Silnik ciężko odpala na zimno

    Witam,

    Pojawiły się pierwsze temperatury ujemne i zacząłem zauważać coraz większe problemy z porannym odpaleniem auta. Latem palił na dotyk. Teraz żeby zapalił muszę się długo nakręcić.
    Jak już odpali, to przy ponownym odpaleniu, startuje od razu
    Sprawdziłem świece żarowe i akumulator - są ok.

    Ktoś pisało jakiejś mikrodziurce w układzie paliwowym, przez co dostawało sie powietrze i to opóźniało odpalenie. Jednak w tym przypadku podobne problemy powinienem mieć latem/jesienią.

    Jakieś pomysły?

    Komentarz

    • buldoggg
      Rider
      • 2014
      • 347
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      Najlepiej odpalaj z wciśniętym sprzęgłem,i jak kontrolka świeć żarowych przestanie świecić słuchaj cyknięcia i w tym momencie odpalaj silnik-nie powinno być problemów,chyba że problem jest gdzieś indziej.

      Komentarz

      • Krzesimir
        Classic
        • 2014
        • 4

        #4
        Odpalam z wciśniętym sprzęgłem. Świece żarowe przed odpaleniem podgrzewam 3-4 razy i jak zniknie kontrolka, staram się odpalić. Wydaje mi się więc że robię dokładnie jak napisałeś i problem musi leżeć gdzieś indziej...

        Komentarz

        • alxxx
          RS
          • 2010
          • 1823
          • Octavia I (1U2)
          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

          #5
          Krzesimir, a jak sprawdziłeś świece? kabelkiem do akumulatora? skoro tak to wcale nie znaczy, że one Ci dobrze grzeją.
          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

          Komentarz

          • Krzesimir
            Classic
            • 2014
            • 4

            #6
            Dokładnie tak sprawdzałem.

            Czyli co, podłączyć pod komputer żeby się upewnić?

            Komentarz

            • adamwwy
              Drive
              • 2014
              • 87

              #7
              Nie pod komputer tylko wykręcić i do akumulatora bezpośrednio podpiąć.

              Komentarz

              • przemik
                RS
                • 2012
                • 1610

                #8
                Sprawdz ustawienie statycznego kąta wtrysku....
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz

                • 4tech
                  RS
                  • 2008
                  • 4199
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  No i przekaźnik zasilający świece żarowe...
                  Czasem cyka, lub nie, albo styki mu się wypaliły...
                  Pytanie nr 1 czy grzeją świece, jeśli tak to np problem z paliwem, kątem, czymkolwiek, jeśli nie to czemu?
                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                  Komentarz

                  Pracuję...